środa, 14 listopada 2012

"Operacja Argo" - konkurs!

Za dwa tygodnie do kin wchodzi "Operacja Argo" Bena Afflecka - oparty na autentycznych wydarzeniach thriller, który miałem już okazję obejrzeć podczas londyńskiego festiwalu i krótko zrecenzować na łamach portalu Onet.pl. Z tej okazji przygotowałem konkurs. Do wygrania będą egzemplarze książki Antonio Mendeza, agenta CIA, który w 1979 roku opracował karkołomny plan wyciągnięcia uwięzionych w Teheranie pracowników amerykańskiej ambasady, przedstawiając ich jako... członków ekipy filmowej realizującej na Bliskim Wschodzie wysokobudżetową produkcję science-fiction. O samej książce pisałem tak: rzeczywistość wyprzedziła fikcję o kilka długości. Operacja wyciągnięcia szóstki zakładników z ogarniętego rewolucyjnym szałem Iranu została przeprowadzona w iście hollywoodzkim stylu. Mogłoby się wydawać, że podobny plan ma szanse powodzenia jedynie na ekranie. A jednak! Tony Mendez krok po kroku opisuje brawurową akcję amerykańskiego wywiadu; jego relacja trzyma w napięciu niczym szpiegowski blockbuster.


Jeśli chcecie wziąć udział w konkursie i zgarnąć dla siebie egzemplarz "Operacji Argo", wyślijcie do mnie maila (adres widoczny po prawej) z odpowiedzią na następujące pytanie:

W którym roku prezydent Bill Clinton odtajnił akta operacji "Argo"?

Konkurs potrwa do 21.11.2012.

2 komentarze:

  1. ktoś wygrał tę książkę ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet dwie :) Zwycięzców powiadamiam mailowo; niestety nie mogę odpisać wszystkim uczestnikom, zajęłoby mi to dobrych kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń